Obsah

7.A, B – Pracovní činnosti

Typ: ostatní
1 „Kde se vaří, tam se dobře daří“ – praví jedno české přísloví.

V prvním pololetí školního roku se děvčatům ve vaření opravdu dařilo. Pomazánky, obložené mísy, saláty, nápoje a další dobroty…

Zvládnout samostatně připravit jednoduché jídlo, ale nejdříve jít nakoupit, pak řadit jednotlivé kroky za sebe tak, aby děvčata dosáhla požadovaného výsledku, to vyžaduje schopnost plánovat, vybírat z možností řešení a hlavně se rozhodovat, vytvořit si postup, schéma, určitý řád činnosti, díky kterému se postupně dostanou k výsledku. Při vyhledávání receptů si zároveň děvčata procvičovala paměť a porozumění textu,  následně si vyzkoušela vážení surovin a odměřování množství, dále práci s malými kuchyňskými spotřebiči a při tom všem navíc zakoušela nutnost a důležitost spolupráce.

Díky těmto i dalším pracovním kompetencím si nadšené kuchařinky budovaly tolik potřebné zdravé sebevědomí, pocit sebehodnoty a sounáležitosti ve třídě.

Radost z vlastních výtvorů a dobrý pocit z úspěchu byla odměna, která pro ně byla možná mnohem důležitější než získaná jednička za práci v hodině.

Věra Vančuříková

Fotogalerie

 


Vytvořeno: 8. 2. 2024
Poslední aktualizace: 10. 2. 2024 20:00
Autor: Marie Fojtíková