V prvním pololetí školního roku se děvčatům ve vaření opravdu dařilo. Pomazánky, obložené mísy, saláty, nápoje a další dobroty…
Zvládnout samostatně připravit jednoduché jídlo, ale nejdříve jít nakoupit, pak řadit jednotlivé kroky za sebe tak, aby děvčata dosáhla požadovaného výsledku, to vyžaduje schopnost plánovat, vybírat z možností řešení a hlavně se rozhodovat, vytvořit si postup, schéma, určitý řád činnosti, díky kterému se postupně dostanou k výsledku. Při vyhledávání receptů si zároveň děvčata procvičovala paměť a porozumění textu, následně si vyzkoušela vážení surovin a odměřování množství, dále práci s malými kuchyňskými spotřebiči a při tom všem navíc zakoušela nutnost a důležitost spolupráce.
Díky těmto i dalším pracovním kompetencím si nadšené kuchařinky budovaly tolik potřebné zdravé sebevědomí, pocit sebehodnoty a sounáležitosti ve třídě.
Radost z vlastních výtvorů a dobrý pocit z úspěchu byla odměna, která pro ně byla možná mnohem důležitější než získaná jednička za práci v hodině.
Věra Vančuříková