Program byl detailně zaměřen na dovednost umění se učit, připravit se na vyučování, testy, zkoušení, porozumění probírané látky a tvoření zápisů. Děti si uvědomily, že někomu jde učení snadno, jiní se při učení trochu zapotí a pro některé žáky je to zatím těžká práce. Zároveň ale všichni poznali, že se v této dovednosti mohou posunout dál a schopnost učit se mohou v průběhu života stále zlepšovat.
Úkolem tohoto docela náročného programu bylo sebepoznání, učební styl, chyby při učení, samostatnost v učení, motivace k učení, vyučovací metody, jako např. brainstorming, myšlenkové mapy, systém psaní poznámek, techniky ke zlepšení paměti, ale i tréma a strach jako vliv na učení.
Žáci byli při besedě pozorní, aktivní a mnozí z nich spolupracovali s paní lektorkou a odpovídali na její otázky.
Věřím, že i když obsah programu byl náročný, zapamatovali jsme si, že můžeme naplnit trochu pozměněné rčení „Učení nemusí být mučení“.
Marie Sieglová