V tento den jsme si zážitkovou formou vyzkoušeli, co nás čeká po ukončení studia, čím vším si musíme projít při hledání zaměstnání a na co si musíme dávat pozor, abychom uspěli. Každý z nás řešil různé úkoly, při nichž jsme si uvědomovali své silné i slabé stránky. Tento den byl pro nás velmi zajímavý, zábavný a zároveň naučný a hlavně velmi užitečný.
Připomněli jsme si, jak sestavit vlastní životopis, důležitou informací pro nás bylo upozornění, abychom o sobě na sociální sítě dávali jen seriózní informace, protože vedoucí firem často sledují profily uchazečů o zaměstnání.
Prvním úkolem bylo složit jednoduché puzzle. Obrázky skládali vždy dva žáci, ale každý sám, abychom si vyzkoušeli pracovat ve stresu a pod tlakem. Přitom jsme dokazovali svoji soutěživost, kreativitu, techniku skládání i trpělivost.
U druhého stanoviště jsme si mohli otestovat svoji paměť. Minutu jsme měli na prohlédnutí obrázků. Poté jsme půl minuty vyjmenovávali co nejvíce věcí, které jsme si zapamatovali.
Při pracovním pohovoru jsme měli možnost využít své znalosti z angličtiny a ujistit se, jak jsme na tom se slovní zásobou. Lektoři v roli zaměstnavatelů sledovali naše vystupování, způsob vyjadřování a komunikace, jak se projevujeme navenek a jak se umíme prezentovat. Nejdříve nám ale sami zahráli scénku, ve které přijímali do firmy dva lidi s úplně odlišným vystupováním, abychom si uvědomili, jakých chyb se máme při přijímacím pohovoru vyvarovat. Nakonec nám položili otázku: „Proč bychom měli přijmout právě vás?“ A právě tady jsme si měli uvědomit, čím bychom byli pro firmu užitečnější než ostatní zájemci.
Přijímací pracovní pohovor jsme si nanečisto vyzkoušeli sami mezi sebou, abychom se alespoň trochu vžili do rolí zaměstnavatele a uchazeče o zaměstnání. Bylo to těžké, ale dokázali jsme si s tím poradit.
Nejtěžší byla pro nás prezentace. Měli jsme si vybrat libovolné téma a o něm pak mluvit 2 – 3 minuty. Ale i s tímto úkolem jsme se úspěšně poprali. Mluvili jsme o škole, kterou jsme si vybrali, o cestování, o sportu, o hudbě a o dalších našich zájmech a koníčcích.
Velmi zajímavou zkušeností pro nás bylo vymyslet a obhájit vlastní petici ve prospěch naší školy, města Brumova-Bylnice nebo celé naší republiky. Museli jsme brát v úvahu celý proces – co je petice a komu ji mohu adresovat, kdo ji předkládá úřadu, co musí a nesmí obsahovat, kolik podpisů musíme sehnat…
Nakonec jsme sečetli body, které jsme v celém procesu získali, a vybrali si místo ve firmě podle našich schopností. Veškerou dopolední práci jsme následně reflektovali v komunitním kruhu.
Hlavně si budeme pamatovat slova lektorů: „Strach ti dává menší prostor k seberealizaci! Člověk by se neměl zaleknout překážek.“
Celý program hodnotíme velmi kladně, dozvěděli jsme se o sobě i o ostatních spoustu nových věcí a jsme moc rádi, že jsme si to všechno mohli vyzkoušet.
Děkujeme.
Žáci 9. B