Obsah

Výzva č. 57 - projekt „Kreativně do světa“

Typ: ostatní
„Kreativně do světa“

Logo

Naše škola byla úspěšná v získání dotace v rámci Výzvy č. 57 vyhlášené MŠMT ČR v oblasti podpory 1.1 Zvyšování kvality ve vzdělávání, prioritní osy 1 Počáteční vzdělávání, Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost na projekt „Kreativně do světa“ , registrační číslo projektu CZ.1.07/1.1.00/57.1435.

Celková částka dotace činí 375 149,00 Kč. Podíl evropských prostředků je 318 876,65 Kč, státní rozpočet se podílí 56 272,35 Kč. Projekt probíhá od 1. 9. 2015 do 31. 12. 2015.

Z Výzvy realizujeme následující šablony:

Šablona č. 1 - Rozvoj technických dovedností žáků na druhém stupni základní školy.

Cílem aktivity je rozvoj technického vzdělávání na základních školách formou vytváření žákovských výrobků. K tomu přispívá tato aktivita využitím vybavení školní dílny.

Podstatou realizace je vytváření žákovských výrobků na základě plánu rozvoje technických dovedností a následné vyhodnocení. Do vytváření žákovských výrobků se aktivně zapojí minimálně 15 žáků druhého stupně ZŠ podporovaných učitelem. Žáky vede kvalifikovaný učitel, který vyučuje některý z tematických okruhů vzdělávací oblasti Člověk a svět práce. Učitel vybere takové typy výrobků, které mohou žáci dokončit za dobu trvání projektu, včetně zadání práce, seznámení s materiálem a zpracování žákovského portfolia. Pro práci budou žákům poskytnuty pracovní listy s nákresem výrobku a popisem postupu práce. V průběhu práce bude podporován rozvoj klíčových kompetencí žáků. Z postupu práce na výrobku bude průběžně pořizován fotografický záznam. Z průběhu realizace zpracuje každý žák žákovské portfolio, které bude obsahovat sebehodnocení žáka a formativní hodnocení ze strany učitele.

 

Šablona č. 2 - Rozvoj profesních dovedností učitelů pro výuku zaměřenou na zlepšování technických dovedností žáků základní školy.

Cílem této aktivity je rozvoj dovedností a zkušeností učitelů ZŠ pro zlepšování technických dovedností žáků základní školy. Podstatou realizace je vzdělávání učitelů ZŠ v práci s technickými materiály, zaměřené na rozvoj technických dovedností žáků ZŠ v polytechnické výchově.

 

Šablona č. 3 - Individualizovaný rozvoj ústních komunikačních dovedností učitelů v anglickém/německém/francouzském jazyce formou blended learningu.

Cílem aktivity je podpora rozvoje individuálních ústních komunikačních dovedností učitele v oblasti anglického/německého/francouzského jazyka formou řízené, kombinované a individualizované výuky (blended learning) na základě posloupnosti jednotlivých fází osvojování cizího jazyka, tj. poslech – mluvení – čtení – psaní a zohledňující jeho aktuální úroveň jazykových znalostí a dovedností, individuální potřeby a možnosti rozvoje.

Kombinovaná forma výuky je podpořena pravidelnými konzultacemi s lektorem, které podpoří zvýšení efektivity osvojování jazyka. Obsahem aktivity je využití blended learningového výukového systému pro učení se učitele v rozsahu minimálně 20 vyučovacích hodin po dobu realizace projektu.

 

Šablona č. 4 - Rozvoj individuálních ústních komunikačních dovedností žáků v anglickém/německém/francouzském jazyce formou blended learningu.

Realizace aktivity spočívá v tom, že škola zavede do běžné výuky digitální kombinované interaktivní výukové systémy zaměřené na osvojování anglického/německého/francouzského jazyka, prioritně na rozvoj ústních komunikačních dovedností ve formě blended learningu.

Obsahem aktivity je využití formy blended learningu pro výuku a domácí přípravu pro rozvoj individuálních ústních komunikačních dovedností 3 skupin 20-ti žáků (1x v NJ a 2x v AJ) v běžné výuce, vedle toho i pro zadání domácí přípravy žáků po dobu realizace projektu. Kombinovaná forma výuky bude začleněna do běžné výuky a podpořena stávajícím učitelem cizího jazyka, což podpoří zvýšení efektivity osvojování jazyka. Po dobu využívání blended learningu bude učitel poskytovat žákům podporu.

 

Blended learning je kombinovaná forma získávání znalostí v jakémkoliv oboru, při které vzdělávající se osoba využívá možnost vzdělávat se samostatně podle svých potřeb, zájmu, motivace a času prostřednictvím elektronického výukového programu či systému většinou v on-line či off-line prostředí a zároveň se účastní pravidelných osobních konzultací či výuky s lektorem či učitelem, a to buď prezenční formou nebo telefonicky, na Skypu atd.


Vytvořeno: 21. 10. 2018
Poslední aktualizace: 21. 10. 2018 17:21
Autor: Roman Rydval